Kiire elutempo sunnib aina suuremat hulka inimesi sööma poolfabrikaate või söögikorra sootuks vahele jätma. Taolisel juhul saab aidata olukorda lahendada ka ettevõtte omanik ning kasutada võimalust tellida lõunasöök kontorisse.
Üldine praktika näitab, et nii poole- kui tunnise lõunapausi ajal käiakse lõunat söömas enamasti töökoha lähedal asuvates toitlustuskohtades, kuid vahel see võimalus puudub või osutub keeruliseks. Sööki võetakse kaasa kodustki, soojendades seda mikrolaineahjus, ent rahuldutakse ka poest ostetud snäkkidega – valik, mis ei pruugi olla tervislik, on kalorirohke, võib tuua lisakilosid ega anna päevaks vajalikku energiat.
“Meie elu veereb sinnapoole, et paljud firmad hakkavad aru saama, et tunduvalt produktiivsem on tellida toitu kohapeale,” tõdeb bistroo Amps peakokk Tony Sal-al-Saller, kelle sõnul on plussiks ka see, et ettevõttesse toidu kohale tellimine tuleb kokkuvõttes odavam ja mugavam kui kodus toitu valmistada või lõunal söögikohta sõita. “Teiseks, kontorisse kaasa ostetud valmistoit ei pruugi olla tervislik. Meilt saad aga sooja prae või supi.“
AMPS LÕUNAMENÜÜ NÄIDE
Pearoog (kõigi juurde saab tellida kas riisi, keedukartulit või salatit)
Kapsarull suitsujuustukastmega
Borš sealihaga
Sealiha asuu
Lõhe-kookosesupp
Magustoit
Brüleekreem vaarikatega
Kihiline kohupiimakreem küpsistega
Pannkoogid
Pannkook tuunikalatäidisega
Pannkook singi-juustutäidisega
Salatid
Metsaseenesalat
Rosolje heeringaga
* Valikus ka leib, piim ning keefir
Peakoka sõnu kinnitab ka USAs 2014. aastal 26 ülekaalulise haiglatöötaja seas läbi viidud uuring. Kaheksa nädala jooksul said töötajad toidu- ja tervisealast nõustamist, mis hõlmas ka lõunatoidu tellimist haiglasse, mõõdeti toidu kalorsust ja rasvasisaldust. Võrreldes kontrollgrupiga telliti keskmiselt 144,6 kalori ja 8,9 grammi võrra lahjemat toitu. Ka pärast uurimuse lõppu juurdusid harjumused töötajatesse, mis tähendas, et kokkuvõttes jäid nad tegema tervislikemaid valikuid. Teadlased järeldasid, et toidu eeltellimine töökohta aitab parendada töötajate toiduvalikut.
Korralik lõunatoit aitab paremini tööle keskenduda ja produktiivsemat tööd teha
Lõunapausi kasutatakse sageli selleks, et töökeskkonnast puhata. Samas on palju neid kohti, kus lõuna söömine ei ole kerge ettevõtmine: ühistransport asub kaugel, on harv või ei liigu üldse, kallis toit või lõunapausid liiga lühikesed. Osades firmades ei saagi töötajad mitmekesi majast ära minna, kuna peab jälgima seadmeid või püsima teenindusvalmis. Ka sellisel juhul on mugav toitu kohale tellida.
“Tõhusam on toitu kohale tellida, kuna see säästab aega. Lisaks aitab ühine söömine kaasa omavahelisele suhtlemisele,” ütleb bistroo Amps peakokk.
Sotsiaalset faktorit ei saa alahinnata: koos süües lastakse auru välja, sõbrunetakse või suudetakse lahendada probleemid, mida laua või masina taga ei ole võimalik. Lõunasööktuuakse kohale termoskastides, marmiitides, termostes – vastavalt kliendi soovile –, ning igalportsul on peal selle inimese nimi, kes antud toidu tellis. Nii pole hirmu, et sinu ports ära süüakse või toidud segamini lähevad, samuti jätab see võimaluse süüa vajadusel toitu hiljem.
Üldjuhul eelistatakse kontorites kallimaid praade, tsehhides aga fikseeritud hinnaga lõunasööke. „Eks see sõltub ettevõtte võimalustest. On häid omanikke, kes panustavad sellesse ja näevad, et töötajasse investeerida on igal juhul motiveeriv,“ lisab Sal-al-Saller, kelle sõnul on Eestis ka üsna palju firmasid, kus mõeldakse lõunatoidu olulisuse peale.
Mitmekesises menüüs arvestatakse kõigiga
Ampsu pakutavast leiab igaüks meelepärase lõunatoidu, alates kulinaariatoodetest, salatitest ja magustoitudest, lõpetades aasia toitude,pitsa või pannkookidega. Plussiks on see, et lõunamenüü toidud vahetuvad igapäevaselt. „Vähesed toidud korduvad kuu aja jooksul. Menüü vaheldusrikkus on kliendile oluline,” lisab peakokk Sal-al-Saller.
Arvestatakse ka nendega, kes vajavad erimenüüd või kel mõne toiduaine suhtes allergia. “Leiame alati lahenduse. Elu liigub sinnapoole, et nende asjadega peab arvestama – sellest ei saa mööda vaadata,” kinnitab peakokk. Soovi korral on võimalik lisada lõunasöögile juurde ka kaloraaž või koostisosade nimekiri.
Peakoka kinnitusel on kliendi tagasiside väga oluline. Tegu on ikkagi koostööga, kus kõigi vajadusi üritatakse arvesse võtta. Kliendi soovidele ning muredele reageeritakse alati, eesmärgiks on parim lahendus mõlemale osapoolele.
Kvaliteetne lõunasöök vaid kolme euro eest
Logistilises plaanis üritatakse head teenust pakkuda Tallinnas ja Tallinna ümbruses. Klientideks on alates kümnest inimesest koosnevad ettevõtted. Lõunaaeg on enamasti kell 10-15 – selles ajavahemikus soovitakse lõunat igal pool, mistõttu tuleks tellimus lõunasöögiks esitada sama päeva kella 9.30-10 vahel. Üldjuhul aga vaadatakse igat klienti eraldi ehk arutatakse personaalselt läbi, millised on parimad võimalused ning ajad toidu kohale toomiseks, näiteks kui sööki soovitakse tellida ka õhtuses- või öises vahetuses olijatele.
Lõunatoidu tellimist saab omamoodi käsitleda kui ühe toitlustusvormi tellimist näiteks firma talve- või suvepäevadele, väljasõitudele ja sarikapidudele. Kui aga lõunatoidu asemel soovitakse üritusele catering-teenust, on Amps ka selleks valmis. Vajadusel aidatakse kaunistada ruume ning leida kõik vajalik. Cateringi menüü näidistega saad tutvuda Ampsu kodulehelt SIIN. Kodulehel on ka vajalik info tellimuse esitamiseks ning siingi üritatakse arvesse võtta kõiki kliendi soove ja läheneda personaalselt.